Në vitin 2022, Maqedonia e Veriut mori pjesë në Programin për Vlerësimin Ndërkombëtar të Studentëve (PISA), një vlerësim ndërkombëtar trevjeçar që vlerëson sistemet arsimore të vendeve pjesëmarrëse duke vlerësuar njohuritë dhe aftësitë e nxënësve 15-vjeçarë në matematikë, lexim dhe shkencë. Një mostër përfaqësuese prej 6610 nxënësish nga 111 shkolla e përfundoi vlerësimin, që përfaqëson përafërsisht 16,500 nxënës 15-vjeçarë, ose rreth 91% të popullsisë së përgjithshme të 15-vjeçarëve në Maqedoninë e Veriut..
Vlerësimi përbëhet nga dy teste një orëshe, secili kushtuar një lënde përkatëse. Nxënësve iu jepen pyetje të ndryshme testimi dhe kombinime të ndryshme lëndësh për të siguruar një vlerësim më gjithëpërfshirës. Testet janë një përzierje pyetjesh me zgjedhje të shumëfishta që kërkon që studentët të ndërtojnë përgjigjet e tyre. Për më tepër, PISA analizon perceptimin e nxënësve për jetën shkollore.
Rezultatet e PISA-s për vitin 2022 për Maqedoninë e Veriut treguan një rënie në krahasim me vitin 2018 në matematikë, lexim dhe shkencë. Në përgjithësi, 15 vjeçarët në Maqedoninë e Veriut ishin nën mesataren e OECD-së në të tre lëndët. Këto rezultate ngrenë shqetësime për cilësinë e sistemit arsimor në Maqedoninë e Veriut dhe theksojnë nevojën për një analizë krahasuese për të kuptuar arsyet pas rënies dhe për të identifikuar strategjitë e mundshme për përmirësim. Situata e arsimit në RMV kërkon veprim të menjëhershëm, duke përfshirë edhe shqyrtimin e masës radikale për shpalljen e gjendjes së jashtëzakonshme në arsim. Kjo do të mundësonte zhvillimin dhe zbatimin e reformave urgjente që nuk ndikohen nga partitë politike, por më tepër të nxitura nga ekspertiza dhe kontributi i të gjitha palëve të interesuara në sistemin arsimor. Reforma të tilla radikale duhet t’u japin përparësi politikave dhe praktikave të qëndrueshme, të bazuara në fakte, që trajtojnë shkaqet e performancës së dobët në vitet e fundit.
Për më shumë shkarkoni analizën e plotë: ANALIZË KRAHASUESE E REZULTATEVE TË TESTIMIT PISA